
Jak zařídit malou kancelář a její pravidla
Většina kanceláří bojuje s nedostatkem místa. Ať už pro návštěvu, dokumenty, šanony či chvilkový relax. Avšak i z malých firemních prostor lze vyčarovat příjemné a praktické místo pro život a práci. Dokazuje to i několik našich tipů a triků.
Uspořádání místnosti
Ideální kancelář má čtvercový půdorys. Nezoufejte, pokud máte i výklenek. Do tohoto prostoru můžete umístit například kancelářskou skříň. Ta může být vysoká až po strop nebo rozdělena zvlášť pro každého zaměstnance. Dobrá kancelářská skříň dokáže být velkou pomocí pro uskladnění potřebných dokumentů. Pokud máte open space, můžete jí místnost opticky předělit. Pokud máte opravdu malou kancelář, můžete do ní místo mohutné kancelářské skříně umístit úzký regál. Ten má podobný účel a přitom šetří prostor.
Kancelářský stůl a jeho umístění
Základní pravidlo umístění pracovního stolu říká, že žádný zaměstnanec by se neměl dívat do zdi. Kancelářský stůl by měl být totiž umístěn v místnosti tak, aby poskytoval pro každého zorný úhel na co největší plochu v místnosti. Rovněž by měl být umístěn co nejdál od dveří. Pokud potřebujete k práci více prostoru, nebo k vám chodí návštěvy k jednání, dejte přednost rohovému stolu. Namísto samostatného konferenčního stolku a sedačky vám bude stačit větší kancelářský stůl. Pokud si vyberete stůl s větší pracovní plochou, může na každé straně současně pracovat i více zaměstnanců.
Organizace práce
Všechny věci, které zrovna nepotřebujete k práci nepatří na stůl. Pouze vás obírají o pozornost a zbytečně vás rozptylují. Týká se to všech dokumentů se kterými zrovna nepracujete, novin, časopisů či dárků od kolegů, známých. Doporučujeme vám dodržovat jednoduché pravidlo. Všechny věci, které nesouvisí s vaší prací, nemusíte mít v kanceláři. Svědomitě proto začněte organizovat pracovní prostor a své věci. Pokud něco potřebujete jen příležitostně, najděte tomu své místo. Pomůžou vám k tomu nejrůznější kancelářské skříňky, sestavy či kontejnery.
Praktické kontejnery
Do malých kanceláří se osvědčily stále oblíbenější kontejnery. Jsou většinou na kolečkách a proto je lze snadno posouvat po prostoru kanceláře právě tam kam potřebujete. Rovněž je můžete umístit přímo pod kancelářský stůl a tak nebudou zabírat žádný dodatečný prostor. Takový úložný prostor je opravdu praktický a máte jej vždy po ruce. Rovněž by měl kontejner ladit k vašemu pracovnímu stolu. Proto vám doporučujeme vybrat pracovní stůl a kontejner od jednoho výrobce.
Kde najít dodatečný prostor?
Pokud byste chtěli být maximálně efektivní ve využití prostoru v malé kanceláři, doporučujeme vám využít také stěny. Na ně můžete umístit například poličky s knihami, šanony či jinými drobnostmi. Poličky lze snadno zkombinovat s ostatním kancelářským nábytkem. Rovněž můžete měnit jejich umístění podle vašich aktuálních potřeb. Máte-li v kanceláři prázdné stěny, můžete plně využít regálové systémy. Regály nabízejí na malé ploše spoustu praktického úložného prostoru.
Co s návštěvami?
Malá kancelář často neumožňuje umístění pohodlné sedačky pro návštěvu. Jednou z možností je umístit návštěvu za druhou stranu vašeho kancelářského stolu. Navzdory malému prostoru kanceláře nemusíte omezovat své návštěvě pohodlí. Dopřejte jim kvalitní sezení. Pohodlné konferenční židle totiž zvyšují pozornost a soustředění na jednání. Můžete jim dopřát i sezení na designovém kousku. Nedostatky menší kanceláře tak vyvážíte dokonalým prvním dojmem.